პროექტი



1.       პროექტის სახელწოდება:      მცენარის თესლი
2.       პროექტის მთავარი იდეა:  რისთვის სჭირდება თესლი მცენარეს.
3.       პროექტის აქტუალურობა: მოსწავლეები იმსჯელებენ რისთვის იყენებს მცენარის თესლს ადამიანი, წელიწადის რომელ დროს თესავენ : ხორბალს,  სიმინდს, მზესუმზირას და ა.შ. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებს შესაძლებლობა ექნებათ დააკვირდნენ მცენარის აღმოცენების და ზრდის პროცესს.
4.       პროექტის მიზნები: მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ მსჯელობა, მცენარეთა გამრავლების კერძოდ, თესლით გამრავლების შესახებ;
            დაკვირვების დღიურის წარმოება;
             გამოიმუშაონ დროის მიზნობრივად გამოყენების უნარი.
5.       მონაწილეთა ასაკი:  დაწყებითი საფეხური/მე-2 კლასი
6.       ვადები/ ხანგრძლივობა:  ორი კვირა.
7.       მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: ბუნ.II.  მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს ზრდა ,როგორც ცოცხალის თვისება;
მოსწავლე  ორგანიზმის ზრდისთვის აუცილებელი პირობების (მაგ. წყალი, საკვები, გარემო.) გამოსავლენად სვამს კითხვებს;
მოიპოვებს მასალას ზრდის პროცესის საილუსტრაციოდ;
აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს( მაგ. ხორბლის აღმოცენების სიმაღლის მატება) წერილობით აღრიცხავს მონაცემებს.
8.       პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცლები, კალამი. მცენარის თესლები: მზესუმზირის, ლობიოს, სიმინდის, ბარდის. ხის ჩხირები,პლასტიკატის ქილები, მშრალი მიწა, წყალი.
9.       პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები):კლასს  ვყოფ მცირე ჯგუფებად , თითოეულ ჯგუფს ვურიგებ პლასტიკატის პატარა ქილებს, ხის ჩხირებს, თესლს(ერთ  ჯგუფს მხოლოდ ერთი სახის თესლს)   მომზადებული მაქვს მიწა რომელსაც ჯგუფებს ვუნაწილებ, ბავშვები ქილებს აავსებენ მიწით და ჩათესავენ თესლს. მოსწავლეებს  კითხვა- პასუხით  მივიყვან იმ აზრამდე რომ თესლს განვითარებისათვის სჭირდება სინესტე . მოსწავლეებს ვთხოვ პატარა ფურცლებზე ჩამოწერონ ჯგუფის წევრების  გვარ-სახელები და იქვე მიუნიშნონ , თუ რა დათესეს და როდის. მოსწავლეებმა ეს ფურცლები უნდა დააკრან ქილებს. მოსწავლეები ქილებს მოათავსებენ ფანჯრის რაფაზე  ერთ ქილას მოვათავსებინებ სიბნელეში. შემდეგ  დღეებში მოსწავლეები პერიოდულად ამოწმებენ და აკვირდებიან თავიანთ ნათესებს (აწარმოებენ დაკვირვების დღიურს) .  გარკვეული დროის შემდეგ  როცა მცენარეები კარგად აღმოცენდება , შეადარებენ სიბნელეში მყოფ ქილას სინათლეში მყოფ ქილებზე  და აღმოაჩენენ  განსხვავებას:  სიბნელეში მყოფი მცენარე აღმოცენდება მაგრამ ის შედარებით უსუსურია ფერიც არ აქვს ისეთი მწვანე  როგორც სინათლეში მყოფ მცენარეებს. მოსწავლეები დარწმუნდებიან, რომ მცენარეებს ზრდა- განვითარებისათვის წყლის გარდა მზე და სინათლეც  სჭირდება.
10.   პროექტის ხელმძვანელი (მასწავლებელი): იზა მანაგაძე
11.   ხელმძღვანელის ელ.ფოსთა:izamanagadze56@gmail.com
12.   პროექტის ვებგვერდი/ ბლოგი: izamanagadze bloqsspot.com

No comments:

Post a Comment

ტრენინგის მე-9 დღე

დღეს  ჩვენ განვიხილეთ შემდეგი საკითხები:     1) საკუთარი პროექტების  წარდგენა;      2)პროექტეტის შაბლონის გადმოწერა;     3) ვიდეო გაკვეთი...